آقای سه نقطه

نظرات گرانبهای یک سه نقطه ای متفکر


number 191

میگن در خیلی از کشورهای دنیا صرفا اون دسته از افرادی که عاشق علم آموزی هستند اشتیاق برای رفتن به دانشگاه دارن و باقی افراد برای یافتن شغل عموما به مهارت آموزی و وارد شدن به بازار کار مشغول میشن.
حالا نمیدونم این حرف چقدر درسته ولی واقعا چقدر خوب میشد اگر هر کسی مسیر زندگی شو با آگاهی و البته آینده نگری انتخاب میکرد و فقط به خاطر اینکه بقیه یه مسیری رو رفتن، اون مسیر رو انتخاب نکنن.

میگم یه سوال: هدف تون از تحصیل چیه دقیقا؟
به نظرتون میشه به این هدف هایی که دارید از طریق تحصیل دست پیدا کنید؟
نیازهای شغلی جامعه با تعداد خروجی های دانشگاهها متناسب نیست. زمان ما چقدر خروجی مهندسی کشاورزی داشتیم و همه بیکار. الان که دیگه تو هر میدون شهر یه شعبه دانشگاه داریم ببینید که چقدر فارغ التحصیل بیکار داریم. اخه درس درست و درمونی هم تو دانشگاهها داده نمیشه
همین مورد که نمیشه از دانشگاه به دانش رسید داره یکم اذیت میکنه

چه سایت فوق العاده قشنگ و زیبایی داری

ضمنا منم یه سایت جدید زدم لطفا یه سر بزن

گذروندن وقت...
حداقلش اینه که میدونی با درس خوندن وقتت الکی هدر نمیره دو سه تا کتاب میخونی:ا
بهتر از خوابیدنه که....
آره خب :)
قشنگ بود
راستی مبارک هم باشه 600 نفر
:) ممنونم
واقعا حرف دل خیلیا رو زدی!
هدفم این بوده که به کسایی که با بیماری دست و پنجه نرم میکنن کمک کنم . و انشاءالله که برسم بهش
هدف هنوزم پیدا کردن کاره -_-
هدف کار بود که هنوز بیکارم
اره خب ما هم همینطوری هستیم. دهه شصتی ها همش فکر تحصیلات تکمیلی بودن ولی ماها دیگه همون لیسانس رو میگیریم و وارد بازار کار میشیم
من والا از اول هدفم ادامه تحصیل بود :)
حالا تا کجا نمیدونم واقعا
الان هم ارشد رشتمو تو شهر خودم نداره دارم یه رشته دیگه میخونم که مدرک هم بهم نمیدن ولی خب لامصب خوندنه خیلی لذت بخشههه خیلی
البته خیلی وقت ها عذاب وجدان میگیرم که بخاطر درسی که خوندم دینم رو به مملکتم ندادم...
ولی در کل بنظرم خیلی اشتباهه که درس بخونیم و منتظر باشیم یکی مارو ببره سرکار! اگه خیلی عاشق کاری باید خودت دست به کار بشی، یه ایده بدی و بسم الله! (البته منظورم در رشته هایی هست که میشه ایده داد مثل رشته های فنی)
دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸ , ۱۱:۵۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
ما ساده ترین و بی دغدغه ترین راه رانتخاب کردیم و وارد دانشگاه شدیم!
ولی تحصیل دانشگاهی به تنهایی کافی نیست!
یه توهم از رشته مورد علاقه تو زمان مدرسه داشتم که برای همون کنکور دادم ولی اونو قبول نشدم
یه رشته تو حیطه مشابه ولی پایینتر قبول شدم که چهارسال تحصیل ناراحت بودم بخاطرش
بعد از فارغ التحصیلی هم همه اطرافیان بلافاصله رفتن ارشد و اصرااار که ارشد بخون
ولی تصمیم گرفتم تا توجیه منطقی برای گذاشتن حداقل دوسال وقت و انرژی برای ارشد خوندن پیدا نکردم نخونم
دوساله توجیه پیدا کردم وقت درس خوندن پیدا نمیکنم‎:D
اونم اینکه گرایش ارشد مجموعه رشته من خیلی متنوعه و خوبه که علم کاری که الان در حال انجامشم رو بالا ببرم و تخصصی و علمی ادامه بدم
حداقل اینه حرف یه درس خونده توی این زمینه بیشتر پذیرفته میشه تا صرف تجربه و مدرک لیسانس
يكشنبه ۱۶ تیر ۹۸ , ۲۰:۲۶ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
ن با کارا و افتخارات دیگ هم میشه
واقعا رشته ی تحصیلی مو با عشق انتخاب کردم، خیلی خستگی داره خیلی اذیت می شم ولی نه پشیمونم نه قصد دارم رهاش کنم حالا حالاها
من 10 سال پیش درسمو تموم کردم و یک ماه بعد از اتمام تحصیلاتم به هدفم رسیدم که کار کردن تو زمینه ای بود که عاشقش بودم و دقیقا با کسی کار کردم که در دوران تحصیلم دوست داشتم کار کنم , حالا بماند که وقتی باهاش کار کردم نظرم خیلی تغییر کرد و خودش تبدیل شد به یکی از موانع جدی پیشرفتم اما از زمینه کاریم همچنان راضیم چون هنوزم ازش لذت میبرم.
مراقب آرزوهاتون باشید, بهترین رو آرزو کنید و تمام تلاشتونو بکنید :)
شبیه متن های انگیزشی شد :))

متاسفانه تو ایران خیلی نمیشه با این فرمول های جهانی زندگی کرد, هیچکس خبر نداره چند سال بعد قراره تحصیلات مهم باشه یا مهارت. اما واقعا عالیه اگه این اتفاق بیوفته.
قبل از اینکه بگید شبیه متن های انگیزشی شد میخواستم خودم بگم :))
آخه شرایط نرمال نیست و کلی از جوون هایی که با این تفکر که دانشگاه تنها راه برای رسیدن به موفقیت ( اینجا منظور شغل هستش ) وارد دوره ی تحصیلات شدن و حالا بیکار دنبال کار مهارتی هستند که اون هم البته ندارن و خب به طبع غر غر های هر روزه رو شاهد هستیم.
اون روز داشتم یک مطلبی رو میخوندم در رابطه با اینکه در بسیاری از کشورها مردم حتی رئیس جمهور یا وزیر ها رو هم به درستی نمیشناسن اونوقت ما باید اینجا نگران حرکت چند متری ناو و نفتکش باشیم.
خیلی از افرادی که در ارتباط هستم هنوز بر این نظر پا فشاری می کنند که دانشگاه شاید هیچی نداشته باشه ولی قطعا شغل رو داره ولی خب شغل داشتن به چه قیمتی؟ به قیمت از دست دادن قسمت اعظمی از زندگی؟ اون هم بدون علاقه
يكشنبه ۱۶ تیر ۹۸ , ۱۶:۱۵ مـ ـهـ ـد ی ر ا د
نرفتن به سربازی :)
دلیل موجه :))
يكشنبه ۱۶ تیر ۹۸ , ۱۵:۰۶ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
هدف من رسیدن به شغلی ک 

بهم جایگاه اجتماعی بده

و خوشحال کردن خانوادم
این هدف فقط به وسیله ی دانشگاه رفتن و داشتن تحصیلات محقق میشه؟
ببخشید ولی چیزی که زیاده شغل ، همین الان چند نفر از هم مدرسه ای های من با اینکه هنوز دیپلم هم نگرفتن ، مشغول به کار هستن و درآمدشون هم به طرز وحشتناکی بالاست. همشون هم تو زمینه فناوری مشغول هستن. شغل زیاده اما متاسفانه خیلی چون مدرک گرا هستن و تا تونستن برای مدرک درس خوندن ، کسر شأن میدونن که از درجات پایین شروع کنن و صاف میخوان اول کار ، مدیر و معاون بشن.
(هر قضیه ای ، استثنائاتى هم داره. اگه مقدور هست با ذکر استثنا مخالفت نکنید. ممنون میشم استدلال کنید 😉)
آره خب، مدرک گرایی ( مهم هم نیست که از کدوم شعبه ی دانشگاهی در کدوم نقطه ی مرزی کشور باشه ) خیلی برای بعضیا مهمه ولی همیشه در قدم اول این مهمه و بعدش خیلی از مردم میگن کاش سواد نداشتم ولی شغل تضمینی و درآمد ثابت و بالا داشتم و عطای مدرک رو به لقاش می بخشن
تحصیل همان طور که به سادگی گفته می شود فرآیند کسب دانش و آگاهی یادگیری شکل های صحیح انجام کار و کسب شایستگی فنی و تکنیکی در موضوع ویژه است آن شامل پرورش ذهن و تلقین ارزش هایی است که فرد را توانا می سازد.
:دی
درک جملات سخت بود واقعا
در آماری خوندم که فقط سی درصدشون وارد دانشگاه میشین. درستش همینه اصلا. 
من تمام اهدافم فقط با تحصیل حاصل میشد و میشه و علاقه‌م هم تحصیله ولی واقعا غصه میخورم که یکی بدون علاقه و هدف درس بخونه فقط برای داشتن مدرک که بعد بره سر یه کاری که به اون مدرک هیچ ارتباطی نداره. فرهنگ عمومی جامعه‌مون غلطه دیگه کلاً. الآن حتی بخوان منشی بشی باید یه لیسانس داشته باشی! بی‌ربط!
این مورد آخر توی خیلی از مشاغل رسوخ کرده مثلا شاگرد نونوایی میخوای بشی باید برنامه نویسی فلان رو فول باشی :|
اصلا معلوم نیست بعضیا با خودشون چند چندن
بنظرم دوسال دانشگاه کافیه. دیگه اضافه س D:
اون دو سال دلیل خاصی داره؟
همونم بشه یکسال بهتر نیست؟ ( ولی با اهداف خاص :))) )
میشه جواب ندم؟ :) 
اگر خواستید تیک خصوصی بزنید وگرنه ممنون از مشارکتتون :)
من با این که یه سال دهمیم اما از همین الان دنبال کار میگردم اما خانوادم اجازه کار کردن رو بهم نمیدن چون فرهنگش رو نداریم ( یکی از دلایلی هم که چالش خلاقیتم رو برگزار کردم این بود که با چه کار های هنری میتونم در امد زایی کنم )
این هم خیلی خوبه که همزمان فکر آینده شغلی هم بود ولی به نظرم درس و تحصیلات با آینده شغلی هیچ منافاتی نداره و در کنار همدیگه ان
کشور های خارجی فرهنگشون با ما متفاوته .. توی کشوری که همه افراد دنبال مدرک تحصیلی اند و به فردی که لیسانس داره بها نمیدن و طرف مجبور میشه تا دکترا بخونه بلکم یه پستی بهش بدن تحصیل مهم میشه 
وقتی کسی که میخواد یه منشی ساده بشه فوق دیپلم یا دیپلم باید داشته باشه ...مدرک تحصیلی مهم میشه ... هنوز تویه ایران این فرهنگ مد نشده کاش میشد به جای مد و شوی لباس این جور فرهنگ های خوب رو مد کنیم 
(چه طومار بلند بالایی شد )
هدف کجا بود عمووو بچه بودم بهم گفتم حالا برو راهنمایی ، دبریستان بودیم بهم گفتن حالا برو دانشگاه الانم که هیچی بلاتکلفیم . اینجا تو ایران دسته خیلی کمی هستن که تکلیفشون با خودشون روشنه و میدونن اگه درسم نخونن میتونن به هدفشون برسن . کجا دنیا گفتن ملاک رسیدن به هدف درس و دانشگاه پاس کردن درس ها مزخرف هستش . دیر یا زود با یه لشکر چند 10 میلیونی بی کار مواجه خواهیم شد . درس و دانشگاه نمی تونه برای من هدف باشه . هدف چیزی نیس که دانش جو دانش آموز مملکت برای رسیدن بهش باید هی درس بخون هی حرص بخوره هی پاس بشه .
به نظرم مسیر سخت درس خوندن ولی با نتیجه ی مبهم رو به مسیر سختر تر ولی نتیجه ی روشن ترجیح دادیم همه مون
يكشنبه ۱۶ تیر ۹۸ , ۱۲:۱۹ معلمی از جنس اینده
نه خیلی هم بالا 50 درصد رو میشه از اهداف رو بدست اورد.

والا من فکر میکنم درصد خیلی بالایی از اهداف که عموما شغلی هستند از طریق تحصیل به دست نمیاد ولی میتونه تسهیل کننده باشه.
به نظرم نباید صد در صدی تحصیل رو منجر پیدا کردن شغل دونست.
باز شغل هم داریم تا شغل
مثلا شغل دلخواه رو میشه عموما بدون تحصیل بدست آورد ( با تلاش و اینکه با علاقه داری میری سمتش ) ولی شغلی که بعد از تحصیل بدست میاد عموما اجباری و از سر ناچاری هستش.
تحصیل نمیکنم، هدفی ندارم :/
چرا هدفی ندارید؟
به هدف هاتون رسیدید یا به هیچ کدوم نرسیدین؟
يكشنبه ۱۶ تیر ۹۸ , ۱۱:۳۸ معلمی از جنس اینده
سلام 
رسیدن به اهداف بالاتر و تعیین شغل بله از طریق تحصیل می شود هدف هایی را که می خواهیم بدست اوریم.
یعنی درصد بالایی از هدف ها رو میشه از طریق تحصیل به دست آورد؟
شغل شغل شغل
ولی کو شغل
شغل آخه مگه فقط از طریق تحصیل میشه بدست آورد؟
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">