آقای سه نقطه

نظرات گرانبهای یک سه نقطه ای متفکر


number 189

همیشه به خودم میگفتم استرس امتحان و آزمون اونقدر فراگیر نیست که در موردش بحث میشه، کنفرانس و همایش برگزار میشه و مقالات مختلف و کتاب های متنوع نوشته میشه و راهکارهای اصولی و بعضا ناکارآمد براش داده میشه.
اما طی یه مدت گذشته متوجه شدم برخلاف اون چیزی که تصور میکردم خیلی از دانش آموزان و دانشجویان ما درگیر این استرس امتحان هستن، اون هم به شدت
اینکه چه مسئله ای باعث میشه دانشجو به خاطر یک درس جبرانی که نمره ش تاثیری هم در معدلش نداره اینقدر حرص بخوره و جوش بزنه یا اینکه چه چیزی باعث شده یک فرد کاملا نرمال در شرایط نزدیکی به امتحانات تبدیل به کسی بشه که ( با توجه به داشتن توانایی ) تمرکز فکری و روانی برای مطالعه نداشته باشه برام جدیدا خیلی جالب شده.
شما خودتون قبلا یا در حال حاضر موقع امتحانات استرس داشتین؟
خوندم والا ولی استرس ندارم
به نظرم ربطی نداره:)
من هم استرس‌های زیادی رو تجربه کردم ولی بیشتر برای امتحاناتی که استادش آشنا بوده و انتظار و پیش‌فرض خاصی از من داشته یا امتحانی که اثر مستقیم بر آینده‌م داره. مثل مصاحبه و کنکور.

استاد غریبه و یا امتحان معمولی، استرس‌زا نیست برام یا اگرم هست خیلی کم.
اها، پس امتحانایی که برای خودتون هیچ نگاه دیگران بر آینده رو نداشتید استرس خاصی هم همراه ش نبوده
چه جالب
نچ....من هیچوقت برای هیچ کودوم از امتحانام استرس نداشتم!
چه خونده چه نخونده
حتی هفته ی دیگم که کنکور دارم استرس ندارم،آخه برا چی استرس داشته باشیم؟یا خوب میشه نمرمون یا بد دیگه ه ه ه ه ه ه ه ه  
البته به نظرم اگر آدم کلا امیدی به کنکورش نداشته باشه خب به طبع استرسی هم نداره و وقتی بیشتر خوندی و انتظار از خودت داری به نظرم کمی استرس ایجاد میشه
من که خیلی خوندم
اما چیه فایده!!
هییی روزگار
مسایلی که شما ازش عبور کردید برای دیگران در برهه هایی از زمان مهم هستند. ما همه مون روزی برای پفک گریه می کردیم اما امروز خرید BMW هم خوشحالمون نمیکنه. دنیای ذهنی مون بزرگ شده و حساسیت ها تغییر کرده


امتحان رو باید دو یا سه ساعت قبلش بخونی.
اینطوری هم استرسش کمتره و هم بهتر در ذهن می‌مونه.
واسه امتحانی مثل کنکور چی؟
اونکه دیگه باید با وضعیت فعلی چند سال خوند
جمعه ۲۴ خرداد ۹۸ , ۱۲:۵۱ کاکتوس امیدوار
من بر عکس همه ( پشت خنده هام غمه! ) بعد امتحانات استرس میگرفتم واسه همین همیشه میرفتم جوابا رو چک میکردم که ببینم چند شدم ولی قبلشون به شدت بیخیال بودم. 
امتحان چیه یه کوئیز کلاسی یا یه ارائه کوچیک هم استرس زاست :|
چرا آخه، امتحان به این خوبی؟ 
تهش یا پاس میشی یا میافتی دیگه 

دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ , ۱۵:۴۸ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من معمولا استرس امتحان و اینا رو ندارم:/ یعنی خب آخه می‌شینم فکر می‌کنم که دلیل منطقی و عقلانی برای استرس عجیب و غریب وجود نداره! حالا یه خورده نگرانی طبیعیه ولی معمولا زجرکش نمی‌کنم خودم رو از اضطراب! 
یه اقلیتی شاید وجود داشته باشه که مثلا به خاطر شرایط خاصشون برای نتیجه امتحان استرس داشته باشن ولی نه دیگه همه!
من هم فکر میکردم یه اقلیتی دچار استرس شدید میشن، ولی مثل اینکا تعدادشون فوق العاده بالاست
خوشحالم که این سوالو توی توییتر مطرح نکردی! هر الف جایی و هر نقطه مکانی دارد و اینا :))
من کم استرس ترین فرد بین اطرافیانم بودم. حتی سر کنکور هم استرس نداشتم
چرا، تویتر کلا فاز پاسخ دهی با اینجور سوالات فرق میکنه 😁
استرس دیگه یه خورده ش خوبه، حداقل یکم داشته باش
نه من هم خیلی استرس ندارم فقط در حد اینه که گاهی شب‌ها خوابش رو می‌بینم و برام قرص ضد استرس توصیه کردن؛ گاهی از فکر کردن به کنکور نفس تنگی می‌گیرم و به همین صورت گندش میزنم، در همین حد فقط  -_-
تازه استرس که دارم عین آدم نمیرم بشینم بخونم، ازش فرار میکنم و هر کاری میکنم الا درس خوندن تا به فکرش نیوفتم ، هر چند اثر خاصی هم نداره راستش :|
دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ , ۱۱:۴۵ دختری از جنس باد
سلام
من هیچوقت برای امتحان استرس نداشتم
هنوزم ندارم
کلا ادم خونسردیم
همینجوری خوبه، ولی یکم استرس داشتن باعث میشه آدم گاهی یه تکونی به خودش بده
دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ , ۱۱:۴۴ دختری از جنس باد
سلام
من هیچوقت برای امتحان استرس نداشتم
هنوزم ندارم
کلا ادم خونسردیم
فک کنم یکی از دلایل نبود تمرکز در من کمبود یا نبود علاقه به دروس بوده...
البته الان تا ی حدی رفع شده...
به شخصه دیگه انقدر امتحان دادم که برام طبیعی شده و اصلا استرسی به اون صورت ندارم
ولی در بعضی موارد استرس زیاد هم در من دیده شده و خیلی کم بوده :/
من فقط سر امتحانایی که می‌ترسیدم بیفتم استرس داشتم! درسایی که واقعاً برام عذاب جهنم بود مثل تاریخ و جغرافی و حفظ کردنی‌ها! اونقدر که هیچوقت یادم نمی‌ره از شدت استرسی که سر امتحان جغرافی تو دبیرستان داشتم٬ کل 1 روزی که برای امتحان فرجه گذاشته بودن رو نشسته بودم و زل زده بودم به کتاب جفرافی و جغرافی استان که هر دوش همونطور بسته روی میزم بود و حتی نمی‌تونستم بازش کنم و بخونم! یعنی از زندگی سیر شده بودم اون لحظه‌ها!
زمان مدرسه چون بچه قبل از من بشدت درس خون و همیشه شاگرد اول بود سایه سنگین توقع خانواده و مدرسه هایی که پشت هم واردش میشدیم روی من سنگینی میکرد
و هیچوقت نتونستم اونها رو راضی بکنم همیشه یه قدم عقبتر از بچه قبلی بودم
این باعث شد ارزش درس و نمره برام خیلی پایین بیاد و هیچوقت نفهمم چرا برای یه عدد که یادگیری واقعی رو نشون نمیده باید خودمو عذاب بدم
و بخاطر همین از امتحان و نمره و حتی افتادن نترسیدم ولی از توقعات بقیه استرس میگیرم هنوز و توی هرکاری دست و دلمو میلرزونه
من برای اکثر امتحاناتم انقدر استرس داشتم که تنها کاری که نمی تونستم بکنم درس خوندن بود!اگه استرس بیش از حد برای  یه کاری رو داشته باشم از انجام دادنش دست می کشم.
مثلا برای امتحانی که در طول سال پیوسته کل کتابو خونده بودم و فقط یه مرور لازم بود انقدر استرس داشتم که دیگه نمی خوندم و به جای اینکه بیست بگیرم مثلا ۱۷_۱۸ می شد نمره ام.
+چه شب ها که از شدت استرس و نگرانی خوابم نبرده و دست و پام یخ میشد و مجبور می شدم عین آبنبات پروپرانول بخورم تا کنترلش کنم.

من اگه در طول ترم درس بخونم شب امتحان فقط یک مرور خیییلی جزئی میکنم و عوضش میرم درس های دیگه رو میخونم.
یعنی نمره ی ۲۰ برام ملاک نیست
اتفاقا امروز که داشتم ریدینگ های زبان سال 95 کنکور رو نگاه میکردم یه همچین چیزی رو مورد برسی قرار داده بود.که دقیقا چی باعث میشه دانش اموز اینقدر عصبی بشه.یه نکته ی خیلی خوب و قابل حدث این بود که سر یک تست یا سوال دانش اموز بازخوردی که بقیه ازش میکنن رو خیلی برای خودش بولد میکنه.و این ترس چنان ادرنالینی بهش تزریق میکنه که حتی خودشم یادش میشه.
ن من هیچوقت یادم نمیاد استرس خاصی داشته باشم.جز زمانی که نصف امتحان تایمش رفته و من هنوز خودکار ابی ندارم :دی ک اونموقعم زیاد نه.
😁😁😁 منم همینطوریم 
یه بنده خدا باز از من بیخیال تره، یه بار سر جلسه کنکور قشنگ قسمت اختصاصی ها رو با خیال راحت نگاه کرده بود و بعدم زودتر از همه از سالن آزمون اونده بود ببرون 
اون سال که رتبه ش نجومی شد ولی سال بعد پزشکی قبول شد
من سر امتحانای حفظی همیشه خیلی استرس داشتم چون حافظم یاری نمیکرد
آخه حفظی ها رو عموما میگفتن خط به خط و کلمه به کلمه باید بنویسین و هیچی رو جا نندازین. 
نه مثل الان که مفهونی
یادمه بچه که بودم نه خیلی درس میخوندم نه خیلی استرسی واسه امتحان داشتم اما بعد یه مدت نمیدونم چی شد که استرس گرفتم. شاید از اطرافیان یاد گرفتم که باید موقع امتحان استرس داشته باشم! یا همکلاسیا و معلم ها به چالش کشیدن و منم وارد بازی شدم. هر چی که بود, خاطرات بدی برام رقم زدن از دوران امتحانات.
این نکته ی خیلی مهمیه که بهش اشاره کردید. 
شاید ما یاد میگیریم که استرس داشته باشیم در چنین موقعیت هایی
موقع امتحان انگار جهنم الهی درهاشو باز میکنه تا این حد وحشتناک ..!
کاش دیگه هیچ وقت امتحانی باشه یعنی میشه؟
شدنش که فکر نکنم بشه 
ولی چرا اینقدر سختگیرانه؟ 
اینقدر امتحانا بد و طاقت فرسان؟
سلام بسیار عالی و مفید بود دستتون درد نکنه موفق باشید.
خواهش میکنم
میدونید تقصیر این بچه ها نیست جامعه سیستم ارزیابیش غلطه،تصور کنید دانشجویی مثل من با یک ترم مرخصی فعالیت های زیاد خارج از دانشگاه با علاقه درس میخونه و علی رغم داشتن روزی چندتا امتحان میخواد معدلش بالا شه و ارشد جای خوبی قبول شه،بعد اول ترم یه استاد جدا بیمار میاد سرکلاس و همش بچه هارو تهدید به انداختن میکنه یا سر کلاس مسخرشون میکنه بعد تمام تلاششو میکنه در طول ترم با کلی استرس و تمام نمراتش بالای 17تا20میشه و بهو همون استاد سر گیر الکی کل نمره نمیده و وقتی میره میگه چرا میگه مثل مرد بیوفت تو خونه ی پدراتون دارین مفت میخورین تهش اینه یه سال از ارشد عقب میوفتی معدل من شد16.98،و گرچه گفتم بدرک ولی واقعا حسمم به درس رفت و میتونم بگم این ترم نه درس گوش دادم و به جز امتحانات میانترم حتی برای کوییزامم  نخوندم 
نگید بچه ها..بگید استادا بگید توقع خانواده ها فرهنگ غلط جامعه و انتظار و رفتار اطرافیان،بببینید چه هجومیه
همین دیگه، الان یکی از درس های ترم قبل رو هنوز استادش نمره شو وارد نکرده، از اونور مثلا میخواستیم از تخفیف شهریه استفاده کنیم و به همین خاطر این ممکن نشد.
خب آدم امیدهاشو از دست میده تقریبا دیگه 
باز از اونطرف یکسری افراد هستن که بدون تلاش واقعی، نمره ی بالاتر میگیرن و همین باعث میشه کلا امیدت رو برای کسب نمره ی خوب و بر اسای تلاش از دست بدی
امتحان بدون استرس؟!مگه میشه مگه دارم؟!
من خودم استرس ندارم، یا اگرم‌داشته باشم اونقدری نیست که بشه اسمشو استرس گذاشت، واسه همین برام جالب بودش
اصلا ببین رسما داری زندگی نامه منو پست میکنی از رابطه ای که من با استرس امتحان اینا دارم :((((
😁😁😁😁 کلا خدا آدما رو فاکتور گرفته، یک استرس به صورت جمعی به صورت آپشن برامون قرار داده 
سلام
حقیقتش من که توی دوران امتحانات و فرجه های دانشگاه اصن تمرکز واسه خوندن ندارم...
:(
میشه دلیلش رو برام بنویسید که به نظرتون جه چیزی باعث میشه استرس داشته باشین؟
يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۹:۲۵ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
سلام
استرس و دردسر امتحان جبرانی رو درک می‌کنم
به شدت هم درک می‌کنم

خدا نصیب گرگ بیابون نکنه! همین :)
من فکر نمیکردم‌اینقدر شایع و شدید باشه، ولی مثل اینکه هست
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">